عادات غلط غذایی

عادات غلط غذایی در کشور ما تقریبا رواج پیدا کرده مثلا صبحانه به دلیل ذیغ وقت و شام به این باور که اگر صرف نشود لاغر میشویم این دو وعده مصرف نمیشوند .یا اینکه مقدار زیادی نان جایگزین مقدار کمی برنج میشود و باور بر این است نان نسبت به برنج بهتر است
دقت داشته باشید بدن از شب تا صبح تغذیه نکرده و اگر ابتدای روز صبحانه صرف نشود باعث اکسید شدن سلولهای بدن میشود.از سوی دیگر اگر وعده شام هم صرف نشود در طی شب سلولهای عضلانی اکسید میشوند تا سطح آمینو اسید خون را حفظ کنند و از سوی دیگر باعث افت قند خون و در نتیجه بی خوابی و پرخاشگری میشود .پس تاکیید میشود در هر شرایطی صبحانه و شام صرف شود , ضمن اینکه حذف این دو وعده غذایی متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را کند میکند و در این حالت بدن مستعد چاقی و ذخیره چربی میشود.
وعده غذایی شام میوه ها و سبزیجات
برای وعده شام بهترین شیوه این است که نیم ساعت قبل از شام انواع سالاد و مقداری آب صرف شود ,این اقدام چندین فایده دارد که مهمترین آنها عبارتند از تامین ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ,سیری و کم شدن اشتهای کاذب به دلیل بالا بودن فیبر بالا (فیبر آب فراوان به خود جذب میکند از یبوست جلوگیری میکند واشتها را کاهش میدهد ) پس از گذشت ۳۰ دقیقه از مصرف سالاد میتوانید به اندازه دلخواه هر نوع گوشت غیر سرخ شده ترجیحا گوشتهای سفید,کدو سبز ,کرفس و انواع سبزیجات پخار پز مصرف نمایید ,همچنین مقدار کمی ماست کم چرب نیاز بدن از کلسیم را تامین میکند .لازم به ذکر است شما در طول دوران کاهش وزن نه تنها محدودیتی در مصرف میوه ها ,سبزیجات ندارید بلکه با مصرف این دسته غذایی همانطور که در فوق اشاره شد اشتهای کاذب شما از بین میرود ,معده شما خالی نمیماند و ویتامینها مورد نیاز بدن شما تامین میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *